DAG 05 - vad är kärlek?

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
..kärlek kan upplevas på många olika sätt. oftast när man tänker på vad kärlek
är tänker man på det förhållandemässiga, pojkvän/flickvän, ja ni fattar.
men kärlek är så mycket mer än att två personer älskar varandra, att två personer
älskar varandra är en sorts kärlek, det är nog den sorts kärlek folk tänker på i första hand,
den kärlek som kan ställa till det mest av allt, och även den kärlek som också kan kännas så himla
underbart, det är antingen eller, hata eller älska.

Sen har man en annan sorts kärlek till familj, släkt, vänner,djur, mat, godis ,shopping ,tv,dator, mobil o.s.v.
kärlek till sin familj för att dom funnits med en hela tiden, man har växt upp med dom, gått igenom det
mesta med familjen och likadant med släkten, som mormor&morfar,farmor&farfar, faster, kusin o.s.v.
Kärlek till sina vänner för att dom är helt underbara, finns alltid, lyssnar på en, skrattar ihop,
hittar på saker, vänner är nog det bästa man kan ha, med vänner klarar man det mesta.
Kärlek till sitt husdjur om man har, jag är t.ex. uppväxt med katter, det är en sorts kärlek för mig.
Kärlek till mat, vad hade vi gjort utan mat liksom?! :D sin favoriträtt t.ex.
Kärlek till godis, vem blir inte sugen på något sött ibland??? preciiis.
Jag vet inte om jag är ensam om det eller inte, men kärlek till shopping? vem gillar inte att investera
nya kläder, skor, smycken o.s.v.?
Kärlek till tv/dator/mobil , genom dessa prylar kan vi få kontakt med människor, läsa/se nya händelser o.s.v.


Jag vet inte riktigt hur man ska förklara kärlek, vi alla har olika uppfattning om det.
Men jag är nog som dem flesta - tanken på två människor som älskar varandra - det är första
tanken som jag kommer att tänka på när jag hör ordet kärlek.
Att älska någon och få kärlek tillbaka är nog det finaste man kan vara med om.
Men att bli sårad av kärleken är nog det värsta man kan vara med om, man tror att man står
där ensam utan någon med sig - därför är det så bra att ha vänner & familj, den sorts kärlek
kan få en 'på fötter igen ' gå vidare, och fortsätta leva, glömma och förlåta, den kärleken sviker
en aldrig, den finns alltid med en.
Jag kommer alltid att ha en sorts kärlek till min familj, släkt och vänner, det handlar inte om känslor
som kan svalna, tyna bort och man vill inte ha med familjen, släkten eller vännerna att göra - nej aldrig.
Men däremot kan det bli så med kärlek mellan två personer, känslorna svalnar och man känner
inte en lika stark förbindelse och väljer att avbryta ett förhållande.
Ooch för er som är i ett förhållande borde ta vara på det underbara och känna er lyckligt lottade.
jag är lycklig!


XOXO.
/ n


Kommentarer
Postat av: Lina

sv: Okej, den var grymt fin iaf!:) Hur mår du då?

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://liinaab.blogg.se/
Postat av: Lina

sv: OKej så bra!:)

Jag mår bara bra!:D

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://liinaab.blogg.se/
Postat av: B E L L A H U U Y N H ~

Missa inte min tävling om bloggsvar ♥

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: Emmy Andersson

hej!:)

tack din blogg va oxå fiin!!:)

Riktigt bra skrivet!

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://emmyandersssson.blogg.se/
Postat av: Emmy Andersson

SV: jo det är bara bra!:D sjdå?:)

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://emmyandersssson.blogg.se/
Postat av: DAISY

tack så mycket! Och jättefint skrivet :)

Datum:2010-12-05 Klockan:19:33:07
URL: http://daisykewk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback