svårt att förstå.

Datum:2011-07-03 Klockan:17:12:11
Varje gång jag är påväg att starta datorn så ber jag i hopp om att den ska funka. HAHA.
pappas dator suger. snart kraschar den fan.
.
Vaknade igår av att pappa frågade om jag och min minsta lillasyster ville följa med
till ullared och sen vidare till Varberg. Spontana saker uppskattas så ja varför inte.
Det blev mer som en syster dag, vi gick för oss själva och fikade, gick en runda på ge-kås,
provade massa skor o.s.v. Min syster är helt knäpp, fast på ett roligt sätt.
Åkte vidare till Varberg, vi skulle dock bara in och äta någonstans för att sen åka till pappas tjejs
syster och plocka jordgubbar och körsbär..
Men alltså, jag säger bara kärlek till hela Varberg. Ville inte åka där ifrån.
Jag känner mig mer hemma där på något sätt, kanske beror på att jag varit där varje sommar
så länge jag kan minnas. Man kan inget annat än att älska staden, och ja allt.
För vet ni, jag är så himla less på små byhålor. Som tranemo. Äckliga små samhällen,
alla känner nästan alla. okej , kanske inte känner, men alla känner igen varandra.
skvaller, rykten hit och dit sprids på bara några ögonblick. Jag känner mig fast, fast i en håla,
där samma saker händer hela tiden. i stort sett ingenting.
Okej att jag flyttat 7 gånger i mitt liv, men hur långt kom jag på det? Bara några kvarter bort,
eller bara några kilometer ifrån. lol säger jag bara. jag kom ändå inte ifrån det här.
Jag vill träffa nya ansikten (och med det menar jag inte att lämna de underbara personer som
finns runt omkring mig nu, utan jag menar bara träffa fler människor), byta stad, börja om,
lämna spår av förflutna saker bakom mig.
Jag vill att förändringar ska ske. Hur mycket jag än försöker och vill så kommer jag ingenstans.
När jag berättar mina önskingar för vissa personer så säger det flesta typ ba
'jaså..men tänk hur kallt och tråkigt det är där på vintern då '
men hey, hur jävla kul är det i Tranemo på vintern?! - nej precis.
det spelar ingen roll så kommer vi i Sverige inte ifrån vinter ändå.
Det kan vara så svårt för vissa att förstå. Att man verkligen vill börja om.
-
Avslutade iallafall gårkvällen med en kopp te ute på balkongen tillsammans med min syster Thelma,
pratade med emelie i telefon i typ 1 h och 20 min. Alldeles fööör längesen jag va med den ungen nu!
Det märktes verkligen för vi hade massor att prata om och jag saknar henne mega mycket!
.
Idag har jag absolut gjort ingenting. Vaknade vid tolv och har bara legat i sängen,
låtit musiken rulla på i rummet hela dagen. inte orkat göra någonting,
inte ens gjort iordning mig så sitter fortfarande med gårdagens frisyr och bara ett linne och hotpants.
alltså, slö till 100% .
Men imorgon börjar jag jobba, i en vecka. Inte supertaggad precis men lite pengar skadar ju inte? .
jag och thelma igår. vi dödade en massa äckliga flugor i bilen, fy fa-an.
HAHA har film på det så kanske lägger ut sen ;
PUSSS .

Kommentarer
Postat av: amanda

hahaha åååh! visst är det sjukt jobbigt, jag har seriöst levt med i min säng med min dator idag. huuuur tråkigt som helst! och du, vilken bra text du har skrivit här, jag håller verkligen med! och grimsås är ju ännu dödare än tranemo haha ;) vill också flytta till nån storstad och träffa fler nya kontaker :) att kunna göra massa spontansaker när man vill :D det kan man ju om man bor i göteborg typ ;)

Datum:2011-07-03 Klockan:17:12:11
URL: http://amndaast.blogg.se/
Postat av: amanda

hahhaha vad rolig du är :D jaaa samma här ;) loovar. dötrist. vart ska du gå gymnasie sen då? ;) jag har mest tankar på att gå ut gymaniet och sen flytta nånstans när jag ska börja högskola. finns ju inga högskolor här i närheten utan att jag måste pendla ;)

Datum:2011-07-03 Klockan:17:12:11
URL: http://amndaast.blogg.se/
Postat av: amanda

åh, det låter kul! har en kompis som går det på almås, hon tycker det är skitbra :D för då har dom bara matte svenska engelska och smink/hår/naglar :D lite avis. ja vi tummar på det, efter gymnasiet flyttar vi härifrån ;) hahaha

Datum:2011-07-03 Klockan:17:12:11
URL: http://amndaast.blogg.se/
Postat av: Amanda - prettyminds

Ja självklart kan jag fixa de! Jag har fullt upp hela veckan nu, jag ska dock vara ensam hemma hela fredagkväll så då kanske jag kan hjälpa dig, om du kan då? :D <3

Datum:2011-07-03 Klockan:17:12:11
URL: http://prettyminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback