DAG 23 - det här saknar jag.

Datum:2010-12-23 Klockan:19:01:55
Ibland saknar man något/någon ett tag, ibland saknar man någon/något hela tiden och
ibland saknar man ingenting alls.
Just nu saknar jag sommaren, trött på mörker och kyla. Visst, ibland är det mysigt.
Men att gå ut lockar inte alls. Verkligen inte när man inte har en vinterjacka, hahah. Jo jag vet..
Men som tur är får jag det imorgon. Men kyla lockar ändå inte, det har de aldrig gjort.

Ibland när livet känns jobbigt saknar man då när man var liten, man behövde knappast göra något själv,
inte ta så mycket ansvar, inte behöva bestämma så mycket själv, inte alla dess jävla plugg, kärlek o.s.v.
Man levde för dagen och tog en dag i sänder, behövde inte planera hit och dit.
det enda som sårade en va när leksaker gick sönder, syrran slog en eller när man trillade och skrapade knät.
Och vad känns jobbigt för en 15åring? - När plugget tar kål på en, vänner sviker, hjärtat brister,
panik inför framtiden, ta mycket mer ansvar, all bullshit, alla dessa rutiner o.s.v.
Det känns som att livet bara blir svårare och jobbigare. därför saknar man då när man var liten.
Men livet går vidare, vi alla tar oss igenom ungefär samma saker, vi alla saknar, är ledsna, kära, glada,
får problem, arga, chockade, förtvivlade, lycklig och så vidare.




XOXO.
/ n


Kommentarer
Postat av: sara

när man va barn ville man va vuxen, nu är man vuxen och vill vara barn :)<3

Datum:2010-12-23 Klockan:19:01:55
URL: http://saraemiliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback