DAG 10 - mina syskon

Datum:2010-12-12 Klockan:19:35:34
(detta som skulle kommit upp i fredags)
-
Jag har två lillasystrar som heter Nora och som är 10år, och en som
heter Thelma som är 9år.

När vi var små bråkade vi ganska ofta. Vi både kastade saker på varandra, slog varandra,
nöp varandra o.s.v. haha. Jag kommer ihåg att jag precis skulle klippa av Noras hår men
precis då kom mamma in och stoppade mig, även jag har fått VHS filmer kastade i mitt huvud.
Hm, ja vi var inte så snälla mot varandra. Man känner sig ganska elak och hur man egentligen
har kunnat vara så dum, heheh.

Men jag kan börja med att berätta om Nora. Hon föddes 9 april år 2000.
Mitt första syskon helt enkelt. Vi lekte nog med varandra mycket där ett tag eftersom
det bara var vi två. Jag tror att det var vi som bråkade mest som små.
Fast i nuläget bråkar vi aldrig, kanske beror på att vi längre inte bor tillsammans, utan mina
syskon bor 27-mil ifrån mig uppe hos mamma vilket resulterar att vi inte ses så ofta.
Men när dom väl kommer hit eller jag åker till dom så umgås vi som normala vänner,
alltså vi bråkar aldrig längre. Vi kan prata med varandra om det mesta.
Men visst så kan även vi små bråka ibland, fast inget större. Men ibland kan hon verkligen få
pms-utbrott, men när vi alla tjafsar så är hon den första som drar sig undan och ger upp.

nora vendela elise johansson. ♥

Thelma blev som en sorts julklapp till mig och Nora. Thelma föddes nämligen den
24 december 2001.
Men Thelma var en riktig jävelunge när hon va liten, speciellt mot Nora, dom både bet varandra
och slog varandra. Men som tur är så är hon inte lika jävlig nu, men visst - hon har sina stunder :p.
Thelma och jag är nog mest lika både på utseéndet och sättet att vara.
Hon är inte den personen som ger upp lätt, hon är verkligen galen och har sjuk humor!
Hon älskar att retas och vinna men hatar när hon förlorar.
Thelma är lite som mig, hon gråter nästan aldrig och när hon blir arg, då blir hon verkligen aggrobarn.
Fast det är sällan hon blir rasande, eller jag vet ju inte riktigt hur hon är på vardagarna nu
för tiden. Men det jag sett så är hon alltid glad och skrattar.
Vi kan prata med varandra om det mesta, det kan vi alla tre.

thelma josefina katarina johansson.


Det bästa att se och uppleva är att man alltid får en bamsekram av er båda när vi ses,
ni är alltid så glada när ni kommer och ni har alltid så mycket att berätta.
Ibland känns det så himla tomt utan er, men att veta att ni iallafall mår bra och att vi ses ibland
hellre än aldrig - känns bättre än inget.

jag älskar er skitungar! ♥

XOXO.
/n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback