DAG 01 - om mig.

Datum:2010-12-01 Klockan:16:52:00
Som ni kanske förstår så heter jag Nellie Johansson. Jag föddes 1995 - 03 - 07, klockan 05.05, om vi ska vara lite noggranna ;).

Under mitt liv har jag flyttat 7 gånger. När jag var en bebis flyttade jag och familjen från ambjörnarp
till en lägenhet i Tranemo, från lägenheten till ett hus i Tranemo. Jag totalt älskade det huset.
Och gör det fortfarande.. det var stort utrymme, och ja, perfekt helt enkelt. Där bodde vi ganska
länge ändå.. Om jag hade fått bestämma
hade jag bott där än idag, men saker och ting förändras. När jag var ungefär 12år flyttade
vi ifrån huset och tillbaka till en lägenhet i ambjörnarp (p.g.a privata själ) .
Sen flyttade vi bara några meter bort till nästa lägenhet för att få mer utrymme, Bodde där
ett tag, och vi bodde granne med en av mina dåvarande bästa vänner. Hon bodde typ hos mig,
har massa sjuka minnen med den människan, mest bra :). Under den tiden fick jag även
fast tandställning.. Har det än idag. fyfan. Det är hemskt, just den tiden totalt hatade jag det.
Självförtroendet låg på botten o.s.v.Ville knappt visa mig ute. Men nu har jag lärt mig att acceptera
det och mig själv som jag är, för snaaart försvinner den ändå. Jag vet, ingen big deal där heller kanske.
Men för mig är de det. menmen..
Sommaren 2008 skildes dock mina föräldrar, det är nog bland det värsta jag vart med om, just den
tiden liksom. Men nu har man bearbetat det såklart.
Våren 2009 flyttade jag med mina systrar Nora och Thelma och mamma upp till dals-ed
(mamma träffade en ny där uppe nämligen) Jag själv just den tiden tyckte att det skulle bli
så himla spännande att flytta så långt, börja ny skola, få nya vänner, ja allting nytt, eftersom jag
vid den tiden var så himla trött på allting här nere så skulle det kännas skönt.
Trodde jag..
Men under sommaren 2009 kom saknaden bara mer och mer. Saknaden till allt.
Till alla vänner, till alla släktingar, till allt som var kvar här nere. Det är liksom här jag växt upp,
här egentligen att började, här jag byggt upp mitt liv. Så under hösten 2009 flyttade jag tillbaka till Tranemo
hem till pappa.
Och nu bor jag fortfarande här och trivs bra. Visst saknar man sina syskon och så, men dom träffar
jag varje helg så ingen big deal precis.

Jag är väl egentligen som de flesta ungdomar egentligen, går i skolan, umgås med vänner, älskar
livet ibland, hatar livet ibland, stöter på problem, mår bra, mår dåligt o.s.v.

Går tyvärr inte på någon sport eller så nu, men jag har gått på gymnastik sen jag var 3år fram tills
ungefär 12-13 år. Har även gått på innebandy en kort tid.
men jag älskar att dansa, fast går inte på dans, men det hade jag jättegärna velat, om det
hade funnits något som lockat mig såklart. Jag kör på just dance 2 ;D
Jag totalt älskar att shoppa, köpa nya kläder, skor, smycken! vem gillar inte det som tjej liksom?
tacka nej till en shoppingdag?? nejnej!
Man kan ju säga att jag inte är en sån som gillar att spara pengar, det går bara inte.
Jag köper oftast det jag vill ha, orkar inte tänka ekonomiskt. Sånt kan man börja tänka
när man ska flytta hemifrån :-) , det existerar inte så mycket i mitt liv, hihi.
Men jag gillar verkligen inte sjukdomar, vinter och folk som går bakom ryggen. uusch för det!

Jag som person är.. väldigt kort, faktiskt ganska jobbigt ibland. eller väldigt jobbigt ganska ofta.
Men annars är jag oftast glad, försöker att tänka positivt när något mindre bra eller väldigt dåligt
inträffar. Alltså jag gräver inte ner mig och ger upp bara för att ett problem inträffar, fastän
man kanske ibland vill det. Bättre att försöka lösa det än att gräva ner sig.
Ooch jag vet med mig att i vissa perioder har jag ganska långvarig stubin och ibland inte alls.
Kan gå och irritera mig på en liten sak och det förstör hela min dag, eller om jag är sjukt hungrig
så blir jag verkligen på dåligt humör! egentligen går det inte att prata med mig då..
I övrigt så är jag en snäll person :D.
Just nu älskar jag det mesta med mitt liv.

Hoppas ni fick en liten uppfattning om mig iallafall.
XOXO.
/ N

Kommentarer
Postat av: Stephanie

sjukt bra skrivet :) <3

Datum:2010-12-01 Klockan:16:52:00
URL: http://stephaniemartinsson.blogg.se/
Postat av: saraemilia

i'm proud of you honey! (:♥

Datum:2010-12-01 Klockan:16:52:00
URL: http://saraemiliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback