Life has its twists and turns

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
tidsinställt inlägg. kommer även upp ett tidsinställt vid 17.15.

när jag såg att emelie hade gått in på min blogg och skrivit så himla fint
värmde det så inom mig.
jag tror ingen riktigt har ställt sig rakt-upp-och-ner och verkligen uttryckt sig
på ett sånt sätt hur personen tycker och tänker om mig, något som kommer från
hjärtat. vilket jag nu fått bekräftat att just detta gör.
Sådana ämnen skadar det inte att fälla en tår eller två. för det har jag redan lyckats göra.
inte utav sorg, utan av glädje. okej haha jag kanske är töööönt ibland. but, so?
Du skrev att du inte kan fatta hur jag orkar att le varje dag utan att bryta ihop,
jag förstår det ibland knappt själv. men jag är en sån som inte visar alltid exakt hur jag känner
mig inombords. Jag ger aldrig upp. för så länge jag vet att mina vänner finns till
och jag vet att jag har någon vid min sida, vem som helst. så ger jag inte upp. jag kämpar
för det jag vill och jag har mål i livet.
Det kvittar om folk säger att man klarar sig så bra själv, man behöver ingen som tröstar hela tiden,
man behöver ingen som lägger sig i hela tiden. Fast jo, ärligt talat så är det så himla mycket bättre.
Än att tillslut står man där själv. Den dagen känner man sig nog inte så himla stark.
Inombords mår man kanske inte i själva värket så bra som det kanske ser ut på utsidan.
Jag tänker inte ändra på mig bara för att någon vill det. jag kommer alltid att vara nellie oavsett.
Om inte någon accepterar det, så är jag nog inget för dig heller.
Vänner är det finaste man kan ha. äkta sådana.
Utan vänner, familj o.s.v. hade jag ju själv inte varit den jag nu är idag. Jag hade inte heller
klarat mig att stå där själv, sköta allt själv, göra allt själv. Det är inget liv enligt mig.
Mina vänner och släkt har gjort så mycket för mig, och funnits där hela tiden.
Det betyder så himla mycket för mig, fastän jag kanske inte riktigt har visat det på ett bra sätt.
Jag har också gjort så mycket misstag. men jag vill inte gräva ner mig för det även hur mycket
jag ångrar vissa saker jag gjort.
jag försöker att rätta till det så gott som jag kan. oftast brukar det mesta lösa sig.
Men de flesta misstag sätter sitt spår. Det är något som man inte kan glömma och bara sudda ut.
Det kommer alltid att finnas med.
Men jag väljer hellre att försöka glömma, gå vidare, och njuta av livet.
Uppskatta det så som det är. Jag klagar inte i allmänhet.
jag tror vi alla någongång har gått igenom samma sak, alla har varit små, ungdomar, kvinna/man,
tant/gubbe, haft problem, gjort misstag, känt sig som den lyckligaste på jorden.
Men vissa kanske inte ser en utväg, ser det ljusa i det. ljuset för den personen är vägen till döden..
Något jag aldrig egentligen skulle vilja prata om eller ta upp.
Alla borde vara starka nog. Vilket jag tror alla är/kan bli. Om jag klarar, så borde alla kunna klara det.
För jag är som alla andra. Vilken människa som helst.

_______________________________________________________________

jag brukar dock aldrig ta upp och skriva ner allt jag känner och tänker här på bloggen,
speciellt inget känsligt. Jag har mest hållt mig till att skriva om såna ytliga saker.
känns som ett framsteg att dela med sig av sina tankar och åsikter. Något jag aldrig riktigt
gjort sådär allmänt.
Men denna gången kändes det bra.
-
jag antar att jag och emelie just nu sitter på bussen påväg upp till mamma.
jag kommer pussa ihjäl lilla noel när vi är framme !! ;D
.
Hoppas att ni har det bra och njuuuuut av livet :D.


har försökt att knåpa ihop ett collage på sånt som verkligen beyder något för mig.
självklart är det inte allt. men det är något.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade nog inte kunnat säga det bättre själv :) väldigt gullig kompis du har.

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg



Hej :) Hoppas allt är bra med dig :) Förlåt att jag skriver det här, men det är så att jag är men i en tävling som slutar på söndag och skulle verkligen behöva din hjäl!Det tar bara en sekund.. Skulle du kunna rösta på min outfit här? klicka på länken och sen på rösta. Det skulle vara guld värt! Kram

http://www.ellos.se/?startpage=3976&action=detail&id=403&extcmp=SE_FBSHARE_AW10KLING&lang=SE

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: guevacci

Kolla om du är en vinnarna av "dagens blogg" annars ny chans idag! :P kramis

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: superkul att du är med :D

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: tack så otroligt mtk <33

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: sophia

Jag håller med dig helt och hållet!

Precis som att du just skrivit det där ifrån mitt perspektiv med.

Det berör!:)

Datum:2010-10-29 Klockan:00:10:47
URL: http://soophiawestrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback