väck mig när sommaren kommit.

Datum:2011-01-19 Klockan:15:07:51
jag blickar tillbaka i arkivet 2010 juni, juli, augusti. sommarlov. ♥
alla fina minnen kommer tillbaka. den tiden som man mår som bäst, då livet leker,
sola, bada, hänga med vänner ut och resa o.s.v. jag saknar allting. vill spola tillbaka tiden.
Jag saknar ögonblicket i början av sommarlovet då mammas och jockes bröllop, hur himla kul
jag och ellen hade. känslan av att ha ett helt sommarlov framför sig.
Jag saknar tiden i fjällbacka, människorna där, de trevliga sällskapet, de fina vädret,
när jag brände ansiktet så mycket så att jag fick sitta med en massa kalla saker i ansiktet som en
frusen köttbit.
Jag saknar när jag åkte upp till Stockholm med Irene, när jag sedan mötte upp farmor och farfar
för att sedan påbörja vår resa genom Kalmar och hela Öland. Det häftiga badlandet i Kalmar och
utomhus badet i Öland.
Jag saknar när ellen åkte med oss till Halmstad. När vi shoppade hela dagen och stekte i solen.
då vi gick ner till stranden på kvällen och åt massa gott, när vi försökte leta efter snygga killar på campingen.
Jag saknar när jag och ellen var i Olofsbo i några dagar själva. Allt kul vi gjorde.
Jag saknar när vi åkte in till Varberg på torsdagskvällen. Gick i den fina staden på kvällen medans solen
fortfarande stekte.
Jag saknar de gånger jag, syskonen och pappa åkte in till Varberg över dagen för att sola och bada,
när vi körde tävling om vem som doppade sig i havet först, då vi sprang från stranden rätt ner till havet.
Jag saknar då jag, pappa, syskonen + farmor och farfar möttes i Varberg och campade.
När vi badade på kvällen, då vi spelade boll på stranden.

Det finns så himla mycket mer jag skulle kunna skriva.

Men jag hatar vinter. Jag hatar när det blir mörkt fort, snö, kyla. Man känner sig instängd, har ingen ork,
ingen lust till något. Jag är varken anpassad eller gjord för att leva på vintern. Jag önskar vinter inte
fanns. Att det kunde vara sommar året runt.
Jag spricker snart av saknad till sommar. Jag ska njuta varje timme, minut och sekund då.
Allt är så mycket lättare och roligare på sommaren. Man är lycklig då.
Jag hatar de väder jag ser när jag kollar ut. Jag hatar denna årstid mer än allt annat.
Jag försöker drömma mig bort och lyssna på den musik som verkligen påminner mig om sommar,
ingen annan än brolle. ♥

minnen:















xoxo.


Kommentarer
Postat av: Emma♥

längtar verkligen tillbaka till sommarn jag med!

längtar ännu mera när man ser gammla sommarbilder ;)

Datum:2011-01-19 Klockan:15:07:51
URL: http://emmaawessman.blogg.se/
Postat av: johanna<3

hääääärliga bilder

;)

Datum:2011-01-19 Klockan:15:07:51
URL: http://angelabc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback